SELAMAT DATANG KE CIKGUMOHDRAMSUL. BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

TINGKATKAN PENGUASAAN BAHASA ANDA KERANA ANDA MAMPU MEMPERKASAKAN BAHASA DAN BANGSA

SELAMAT MENGUNJUNGI BLOG INI YANG DIWUJUDKAN SEPANJANG SAYA MENGAJAR DI SMKASAS (PMR) SELAMA 12 TAHUN DAN KINI SETELAH LAMA TIDAK AKTIF KERANA SAYA BERTUGAS DI PPD PERAK TENGAH SAYA BERUSAHA MENGAKTIFKAN SEMULA BLOG BERKENAAN. KINI BLOG INI KHAS UNTUK ANAK DIDIK SMK SERI LONDANG, GELUNG PEPUYU, BOTA UNTUK PEPERIKSAAN PT3 ADA TAHUN 2017. SEMOGA BLOG INI DAPAT MEMBANTU ANDA UNTUK MENGGAPAI KEPUTUSAN CEMERLANG DALAM PEPERIKSAAN PT3, INSYAALAH.

Sabtu, 17 Ogos 2013

CONTOH KARANGAN PERCUBAAN HASILAN PELAJAR TINGKATAN TIGA SMKASAS 2013

Contoh karangan berpandu 1.
Karangan pelajar di atas menarik, tetapi boleh diperbaiki dengan meringkaskan pengenalan karangan untuk memuatkan perenggan penutup. Pelajar perlu tahu, karangan yang tidak ada penutup dianggap tidak lengkap formatnya dan sukar untuk mendapat cemerlang atas. Saya mohon maaf, apabila saya baca balik, saya dapati terdapat unsur penutup di bahagian bawah, perenggan isi. Justeru, saya tambah satu markah lagi kepada 19 markah, dan saya baru saja membetulkan markah berkenaan dalam senarai markah asal. Harap maklum.

Contoh karangan Umum terbaik masih karangan pelajar di atas iaitu adik Nurul Syazwina Nor Hisamuddin. Saya tertarik penulisan karangan berbentuk cerita dengan plotnya berkembang baik dan diselitkan dengan teknik plot yang baik. Di samping itu, beliau berjaya memasukkan istilah dan frasa menarik dan penulisan karangannya sesuai dengan kehendak soalan karangan. Tahniah saya ucapkan kepada adik Nurul Syazwina Nor Hisamuddin, teruskan usaha anda, semoga anda menggapai keputusan yang lebih cemerlang dalam peperiksaan sebenar PMR 2013. Sememangnya, karangan anda layak mendapat markah Cemerlang Atas.






Jika diizinkan Tuhan, saya akan memasukkan lagi karangan lain tetapi tugas saya menyemak kertas Pra Percubaan SPM masih belum selesai, tetapi oleh sebab janji saya, saya masukkan contoh karangan di atas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan